Často bych plakal

02.01.2013 01:04

Často bych plakal nad úrovní materiálů, se kterými se setkávám ať už v tištěných médiích nebo na internetu. Neznalost českého jazyka, gramatické chyby, nuda, nepřehlednost a naprostý nedostatek invence.

Přitom si musíme uvědomit, že na úrovni a kvalitě textu záleží, jestli zaujme a zda našeho zákazníka získáme. Je jedno, jestli jde o spotřebitele nebo čtenáře. V obou případech je to náš potenciální zákazník a na něm záleží náš obchodní úspěch.

Další věcí je, že úrovní svých materiálů si budujete své PR, veřejnost si vytváří obraz o vaší společnosti, produktu. Subjekt, který má kvalitní materiály, graficky, stylově i obsahově správně, je veřejností vnímán kladně. Nedokonale a nekvalitně prezentovaná společnost nebo produkt má odezvu opačnou. Do jaké skupiny chcete patřit vy?...

Cesty k dobrému textu vedou dvě. Tou první je, že si text vytvoří uživatel sám. Někdy to může dopadnout dobře, jindy, při vší úctě, to podle toho vypadá. Druhou možností je nechat si text někým vytvořit, případně svůj vlastní text nechat projít korekturou.

Je mi líto, kolik různých „pisálků“ se živí jako tzv. „copywriter“ (autor textů psaných na zakázku) nebo redaktor, a nám, těm dobrým, kazí jméno.

Ano, bohužel, úroveň různých „pisálků“ je nevalná. Ono totiž napsat dobrý článek není jen tak, rutina, nestačí jen umět česky. Musí se do toho dát kousek srdce, stylistiky, mít nápady a autora to skutečně musí bavit. A v případě odborných textů ještě musí „mít v hlavě“. Proto je tak důležité si vybrat kvalitního dodavatele.

Doufám, že v mém případě jste měli šťastnou ruku.


Vytvořte si webové stránky zdarma! Webnode